Filtrowanie pytań
HGT.06 Pytanie 1
Realizacja usług w recepcji
A. Pani Mazur, która zamówiła usługę cateringową z restauracji hotelowej na przyjęcie urodzinowe w swoim domu
B. Pani Kowalewska, która jest gościem hotelowym od tygodnia i każdego dnia korzysta z centrum odnowy biologicznej
C. Pan Nowak, który zarezerwował pokój telefonicznie i przebywa w hotelu od trzech dni
D. Pan Krawczyk, który bierze udział w jednodniowej konferencji odbywającej się w hotelu
HGT.06 Pytanie 2
Realizacja usług w recepcji
W hotelowej gastronomii przeprowadzenie analizy potencjalnych zagrożeń wpływających na bezpieczeństwo produktów oraz wyznaczenie kluczowych punktów kontroli wskazuje, że wykorzystywany jest system
A. QACP
B. GHP
C. TQM
D. HACCP
HGT.06 Pytanie 3
Realizacja usług w recepcji
Zasady dotyczące zastawu przedmiotów przyniesionych do hotelu przez gościa są określone w przepisach
A. Kodeksu karnego
B. Kodeksu administracyjnego
C. Kodeksu cywilnego
D. regulaminu hotelowego
HGT.06 Pytanie 4
Realizacja usług w recepcji
W której najniższej klasie hotelowej, gość ma możliwość otrzymywania dziennej prasy?
A. 4*
B. 3*
C. 2*
D. 1*
HGT.06 Pytanie 5
Realizacja usług w recepcji
Podczas pobytu w hotelu, gość chciałby odwiedzić trzy lokalne winnice oraz zaaranżować spotkanie z winiarzem. Jaką z podanych opcji powinien zasugerować mu recepcjonista?
A. Podziwianie winnic usytuowanych wzdłuż rzeki wraz z wykładem lokalnego winiarza
B. Spotkanie z przedstawicielami lokalnych winnic w hotelu oraz wykład dotyczący tradycji winiarskich
C. Wycieczkę szlakiem trzech okolicznych winnic - spacer po winnicach oraz spotkanie z winiarzem
D. Objazdową wycieczkę z możliwością podziwiania dwóch lokalnych winnic w towarzystwie przewodnika-winiarza
HGT.06 Pytanie 6
Realizacja usług w recepcji
Jaką metodę należy wykorzystać w celu obróbki jaj w hotelowej restauracji, jeśli mają być one stosowane w potrawach na surowo?
A. Zanurzyć jaja w wodzie o temp. poniżej 60 °C przez 20 sekund
B. Zanurzyć jaja w wodzie o temp. powyżej 90 °C przez 10 sekund
C. Dokładnie przepłukać jaja zimną wodą
D. Wypłukać jaja roztworem wodnym dużej ilości octu
HGT.06 Pytanie 7
Realizacja usług w recepcji
Jakie działania marketingowe hotelu są realizowane w ramach sprzedaży bezpośredniej?
A. Zamieszczenie baneru promującego hotel na stacji kolejowej
B. Przedstawienie bieżącej oferty hotelowej przez pracownika recepcji
C. Publikacja oferty na stronie internetowej hotelu
D. Szkolenie zespołu w zakresie nowoczesnych metod sprzedaży
HGT.06 Pytanie 8
Realizacja usług w recepcji
Z handlowego punktu widzenia najbardziej korzystny jest wskaźnik wykorzystania miejsc hotelowych, który wynosi
A. 10%
B. 20%
C. 100%
D. 45%
HGT.06 Pytanie 9
Realizacja usług w recepcji
Tabela zawiera dane dotyczące liczby miejsc noclegowych (w tys.) w Polsce w hotelach według kategorii w latach 1997-2006. Z danych zawartych w tabeli wynika, że
1997 | 1998 | 1999 | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Hotele | 86,0 | 90,2 | 91,9 | 95,1 | 97,9 | 109,3 | 117,1 | 123,0 | 127,5 | 133,8 |
5* | 0,3 | - | 0,5 | 1,9 | 2,1 | 2,4 | 3,3 | 4,6 | 5,3 | 6,4 |
4* | 8,2 | 9,7 | 11,3 | 10,2 | 10,5 | 11,4 | 11,3 | 13,7 | 13,2 | 13,4 |
3* | 37,6 | 39,5 | 40,7 | 43,0 | 43,3 | 45,2 | 48,7 | 51,9 | 55,8 | 59,5 |
2* | 20,9 | 20,0 | 22,0 | 23,3 | 24,7 | 25,5 | 28,9 | 31,1 | 33,3 | 34,3 |
1* | 18,9 | 20,9 | 17,4 | 16,7 | 17,4 | 13,8 | 12,0 | 11,7 | 10,7 | 11,0 |
A. podaż usług świadczonych przez hotele kategorii 5* rośnie, ponieważ obserwuje się zapotrzebowanie na obiekty noclegowe o wysokim standardzie.
B. popyt na usługi świadczone przez hotele kategorii 4* maleje, ponieważ zmniejsza się liczba podróżujących w celach służbowych.
C. podaż usług świadczonych przez hotele kategorii 2* maleje, ponieważ likwidowane są hotele o niskim standardzie.
D. popyt na usługi świadczone przez hotele kategorii 1* rośnie, ponieważ dochody ludności rosną.
HGT.06 Pytanie 10
Realizacja usług w recepcji
Ile kart rejestracyjnych powinien wypełnić recepcjonista dla rodziny składającej się z czterech osób: Anity i Tomasza Waśniowskich, ich trzyletniej córki Pauliny oraz dwunastoletniego syna Mateusza?
A. Trzy.
B. Cztery.
C. Dwie.
D. Jedną.
HGT.06 Pytanie 11
Realizacja usług w recepcji
Które z wymienionych usług, świadczonych przez hotele, zalicza się wyłącznie do usług opcjonalnych?
A. Masaż, śniadanie
B. Siłownia, sauna
C. Nocleg, sauna
D. Fryzjer, śniadanie
HGT.06 Pytanie 12
Realizacja usług w recepcji
Wstawka w hotelu stanowi dodatek do wyposażenia pokoju
A. w elementy wyposażenia określone w zamówieniu przez gościa
B. w dodatkowe łóżko dla gościa
C. w minibarek z napojami przeznaczonymi tylko dla specjalnych gości
D. w artykuły będące wyrazem kurtuazji wobec gości
HGT.06 Pytanie 13
Realizacja usług w recepcji
Jakiego dokumentu hotelowego użyje recepcjonista, aby przekazać informacje gościowi?
A. kartę pobytu
B. druk "message"
C. kartę meldunkową
D. druk "voucher"
HGT.06 Pytanie 14
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument powinien uzupełnić pracownik recepcji podczas przyjmowania gościa do hotelu?
A. Kartę rozliczeń
B. Kartę zamówienia
C. Kartę rezerwacji
D. Kartę pobytu
HGT.06 Pytanie 15
Realizacja usług w recepcji
Urządzenia takie jak dekoder kluczy, kasa fiskalna oraz terminal do kart płatniczych wspierają działalność hotelowego działu
A. recepcyjnego
B. gastronomicznego
C. służby parterowej
D. służby pięter
HGT.06 Pytanie 16
Realizacja usług w recepcji
Jakie działania marketingowe powinny być priorytetem w pozyskiwaniu nowych klientów dla hotelu usytuowanego w obszarze turystycznym?
A. Reklama osobista
B. Współpraca z biurami podróży
C. Marketing bezpośredni
D. Public relations
HGT.06 Pytanie 17
Realizacja usług w recepcji
Jaką kwotę za nocleg uiści gość, który spędzi w hotelu 4 noce, jeśli cena za pierwszą noc wynosi 200,00 zł, a rabat na drugą oraz kolejne noce to 20%?
A. 680,00 zł
B. 760,00 zł
C. 840,00 zł
D. 640,00 zł
HGT.06 Pytanie 18
Realizacja usług w recepcji
Jaka jest wartość wskaźnika Yeld, jeżeli średnia cena za noc w Hotelu Paradise wynosi 140 zł, a średnia frekwencja to 70%?
A. 98 zł
B. 50 zł
C. 200 zł
D. 42 zł
HGT.06 Pytanie 19
Realizacja usług w recepcji
Jakiego zwrotu powinno się użyć, pisząc list powitalny do rektora uczelni wyższej?
A. Panie Dyrektorze
B. Szanowny Rektorze
C. Wasza Ekscelencja
D. Jego Magnificencja
HGT.06 Pytanie 20
Realizacja usług w recepcji
Jak powinien postępować recepcjonista, gdy klient wykazuje zbyt dużą ciekawość?
A. Zademonstrować brak zainteresowania dyskusją
B. Nie okazywać, że gość go denerwuje
C. Udzielić gościowi wszystkich informacji, o które prosi
D. Umówić się na rozmowę w innym terminie
HGT.06 Pytanie 21
Realizacja usług w recepcji
Wskaż typ zakwaterowania, jaki powinien zaproponować recepcjonista matce wraz z jej 14-letnim synem podczas dokonywania rezerwacji?
A. Triple
B. Duplex
C. Twin
D. Single
HGT.06 Pytanie 22
Realizacja usług w recepcji
Do recepcji w godzinach porannych podchodzi gość, który skarży się na hałas zewnętrzny spowodowany pracami drogowymi. Gość ma zarezerwowany pokój na pięć dni. Jak powinien zareagować recepcjonista na zgłoszony problem?
A. Zaproponować gościowi w ramach rekompensaty lampkę wina do kolacji
B. Przekazać skargę gościa kierownikowi recepcji
C. Zaproponować gościowi, jeśli to możliwe, zmianę pokoju
D. Wytłumaczyć gościowi, że hotel nie jest odpowiedzialny za sytuację
HGT.06 Pytanie 23
Realizacja usług w recepcji
Aby zagwarantować bezpieczne funkcjonowanie obiektu hotelowego, należy unikać:
A. oznakowania tras, wyjść oraz kierunków ewakuacji
B. przechowywania materiałów łatwopalnych na drogach komunikacyjnych
C. umieszczania w dobrze widocznych miejscach instrukcji dotyczących postępowania w razie pożaru
D. zapewnienia drożności dróg ewakuacyjnych poziomych i pionowych
HGT.06 Pytanie 24
Realizacja usług w recepcji
Zestaw dań, w którego skład wchodzą tortille, gaspacho i paella, jest typowy dla kuchni
A. włoskiej
B. greckiej
C. hiszpańskiej
D. francuskiej
HGT.06 Pytanie 25
Realizacja usług w recepcji
Podczas dokonywania rezerwacji telefonicznej przez gościa indywidualnego, recepcjonista powinien przede wszystkim ustalić
A. czas pobytu i typ pokoju
B. metodę płatności i cel wizyty
C. dodatkowe usługi oraz datę przyjazdu
D. datę wyjazdu oraz liczbę pokoi
HGT.06 Pytanie 26
Realizacja usług w recepcji
Czy w hotelu 2* oznaczenie dróg ewakuacyjnych jest obowiązkowe?
A. jedynie w strefie noclegowej
B. tylko w strefie gastronomicznej
C. wyłącznie na korytarzach
D. w całym obiekcie
HGT.06 Pytanie 27
Realizacja usług w recepcji
Gdy nastąpi wybuch pożaru w hotelu, pracownik recepcji powinien najpierw:
A. przystąpić do działania w celu ugaszenia pożaru
B. skontaktować się ze strażą pożarną oraz kierownikiem hotelu
C. powiadomić innych pracowników oraz gości
D. opuścić niebezpieczny obszar
HGT.06 Pytanie 28
Realizacja usług w recepcji
Biuro podróży zarezerwowało w imieniu firmy farmaceutycznej kilkanaście pokoi w hotelu. Jaki to typ rezerwacji?
A. Bezpośrednio.
B. Pośrednio.
C. Zdalny.
D. Osobiście.
HGT.06 Pytanie 29
Realizacja usług w recepcji
Co powinno być uwzględnione w ofercie hotelu?
A. fragmenty recenzji osób, które korzystały z usług hotelu
B. opis obiektu wraz z cennikiem usług
C. opis struktury jednostek noclegowych z fotografiami najładniejszego pokoju
D. opis lokalnych atrakcji turystycznych
HGT.06 Pytanie 30
Realizacja usług w recepcji
W hotelowej recepcji zgłosił się gość, który charakteryzował się silnymi oraz szybkimi reakcjami emocjonalnymi, wykazując dużą witalność i brak samokontroli, a także tendencję do niezadowolenia i wybuchowości. Który typ temperamentu najlepiej opisuje takie zachowanie?
A. Melancholika
B. Choleryka
C. Flegmatyka
D. Sangwinika
HGT.06 Pytanie 31
Realizacja usług w recepcji
Gość złożył zamówienie na usługi noclegowe w formie pisemnej, podając numer swojej karty kredytowej oraz planując przyjazd do hotelu do godziny 1600. W wyznaczonym czasie jednak nie dotarł do obiektu. Do kiedy recepcjonista ma prawo zatrzymać pokój i jakie działania związane z opłatami powinien podjąć?
A. Do 1800 dnia planowanego przyjazdu i nie obciążyć gościa kosztami noclegu
B. Do 1200 dnia następnego i obciążyć gościa kosztami noclegu
C. Do 1800 dnia planowanego przyjazdu i obciążyć gościa kosztami noclegu
D. Do 1200 dnia następnego i nie obciążyć gościa kosztami noclegu
HGT.06 Pytanie 32
Realizacja usług w recepcji
Pojazdy hotelowe, które umożliwiają transport osób oraz rzeczy, a także oferują noclegi w miejscach bez odpowiedniej bazy noclegowej, to
A. aquatele
B. botele
C. rotele
D. flytele
HGT.06 Pytanie 33
Realizacja usług w recepcji
Właściciel obiektu noclegowego "Albatros" podniósł ceny usług, nie zmieniając przy tym standardu świadczonych usług. Jak w tej sytuacji będzie wyglądał popyt na usługi?
A. zmniejszy się
B. nie ulegnie zmianie
C. zwiększy się, ale podaż się zmniejszy
D. zwiększy się
HGT.06 Pytanie 34
Realizacja usług w recepcji
Miejsce pracy recepcjonistki w hotelu, zgodnie z zasadami ergonomii, powinno być wyposażone w krzesło o wysokości
A. regulowanej
B. dopasowanej do najwyższego pracownika
C. uniwersalnej, stałej
D. dopasowanej do najcięższego pracownika
HGT.06 Pytanie 35
Realizacja usług w recepcji
Jaki dokument powinien wydać recepcjonista, aby potwierdzić przyjęcie na przechowanie wartościowych przedmiotów gościa hotelowego?
A. Kontrolkę sejfu depozytowego
B. Protokół rzeczy znalezionych
C. Protokół rzeczy pozostawionych
D. Regulamin usługi depozytowej
HGT.06 Pytanie 36
Realizacja usług w recepcji
Wskaź działanie typowe dla procedury check out?
A. Wykonanie usług zawartych w zamówieniu
B. Weryfikacja rezerwacji w harmonogramie
C. Sporządzenie wstępnego rachunku
D. Powtórzenie danych dotyczących rezerwacji
HGT.06 Pytanie 37
Realizacja usług w recepcji
Instytucją, która w 2004 roku wydała Kodeks Etyki Hotelarza, jest
A. Polska Izba Hotelarstwa
B. Polskie Zrzeszenie Hoteli
C. Polskie Stowarzyszenie Hotelarstwa i Turystyki
D. Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego
HGT.06 Pytanie 38
Realizacja usług w recepcji
Rodzaj przyjęcia, na którym uczestnicy samodzielnie serwują sobie przygotowane potrawy, podczas gdy pozostałe dania i napoje są podawane przez kelnerów przy stołach, to
A. cocktail party
B. bankiet zasiadany
C. lampka wina
D. bankiet amerykański
HGT.06 Pytanie 39
Realizacja usług w recepcji
W formularzu rezerwacyjnym recepcjonista nie uwzględnia informacji dotyczącej
A. danych identyfikacyjnych osoby zamawiającej.
B. daty przyjazdu oraz wyjazdu gościa z hotelu.
C. danych identyfikacyjnych hotelu.
D. rodzaju usług zamawianych przez gościa.
HGT.06 Pytanie 40
Realizacja usług w recepcji
Który z wymienionych sposobów informowania o lokalizacji windy, skierowany do osoby niewidomej, jest odpowiedni?
A. Proszę skręcić w prawo przy szatni, a następnie przejść 3 m na wprost
B. Proszę skręcić w lewo przy stojaku z broszurami
C. Proszę dojść do końca korytarza i skręcić w stronę drzwi
D. Proszę przejść około 10 m na wprost, a potem skręcić w lewo